Home » »

Written By Tuna BAŞAR on Salı, Ağustos 15, 2006 | 10:52 ÖÖ

TUNA BAŞAR
İ z m i r l i G ö z ü y l e

Yazılar 4

Geçen sene bu zamanlar Popstar fırtınası esiyordu.
Milyonlarca insan cuma-cumartesiyi iple çekiyordu (Ben de dahil).
Herşeyin ilki güzeldir derler ya,
benim için de ilk Popstar'ın tadı unutulmayacak. Popstar bittikten sonra
onun formatında yarışma programları yapıldı, ama hiçbiri
ilk Popstar kadar zevk vermedi.
Popstar 2, Akademi Türkiye, Türkstar, Bir Yıldız Doğuyor...
Hiçbirini izlemedim. İzleme gereği duymadım. Çünkü ilk Popstar'ın
yerini tutamayacakları daha ilk bölümlerinden,
hatta elemelerinden belliydi.
İlk Popstar'ın en çok konuşulan isimlerinden biri Bayhan'dı.
Geçmişi o kadar araştırıldı ki yaptığı herşey Türkiye'de yaşayan
herkes tarafından bilinir hale geldi.
Durum böyle olunca diğer yarışmalar da hemen bir
Bayhan yaratma isteği içine girdiler.
Hatta Popstar 2 bunu başardı. Acıların çocuğu Selçuk
birinci oldu.
İlk Popstar'ın en çok konuşulan isimlerinden biri de
Armağan Çağlayan'dı.
Armağan Çağlayan o kadar çok konuşuldu ki diğer
yarışmalar da bir Armağan Çağlayan aradılar.
Huysuz Virjin, Cem Ceminay, Pelin Akat
bu iş için ideal kişilerdi.
Yani Popstar'dan sonra yapılan yarışmalar bir nevi Popstar'ın
taklidi niteliğindeydi.Ve bu tür yarışmalar o kadar çok kanalda birden
yayınlanıyordu ki ilk Popstar'dan sonra artık bu tür bir
yarışma izlemenin bir anlamı kalmıyordu.

***

Ben Popstar'da Barış'ı destekliyordum. "Sessiz Gemi"yi söylediğinde
işte gerçek bir popstar demiştim. O günden sonra da
daha yakından takip etmeye başladım. Hatta Barış için oy bile kullandım.
O yarışmacılar içinde eline en çok mikrofon yakışan, sesi en güzel olan,
sansasyonel bir hayatı olmayan,
en cana yakın duran Barış'tı.
Gerek jürinin Abidin'e olan desteği, gerek halkın Bayhan'a acıma
isteği, gerekse de Firdevs'in bayanlardan aldığı oylar
Barış'ın elenmesini sağladı. O elendiği gün çok üzülmüştüm.
Hakeden bir kişi hakettiği
şeyi alamıyordu.Çünkü burası Türkiye'ydi ve sadece
işin hakkını vererek yapmak yeterli değildi.
Tabii Barış elenince benim için Popstar bitti.
İnanıyorum ki Barış o yarışmadan kazanamadığı halde kazanarak çıkan
tek yarışmacı. Abidin'den de, Bayhan'dan da, Firdevs'ten de
daha uzun süre müzik dünyasında kalacak.

***

Aradan bir yıl geçmesine rağmen hala özlüyorum
Popstar'ı.
Barış'ın mükemmel performansını, Bayhan'ın kendine olan güvensizliğini ve
bu güvensizlikten dolayı şarkı söylerken
yaptığı el hareketini,
Firdevs'in yalanlarını, Abidin'in Firdevs'e olan aşkını,
Serkül'ün fiziksel özrünü kullanarak kendini acındırmasını,
Aydan'ın tafralarını, Selçuk'un babasına olan sevgisini,
Elena'nın bir Türk gibi davranabilmek için nasıl bir çaba harcadığını,
Armağan Çağlayan'ın acımasız eleştirilerini,
Zerrin Özer'in Abidin'e olan delice sevgisini ve tabii
o ilginç gülüşünü,
Ahmet San'ın "Onçün" demesini,
Haldun Dormen'in unutkanlıklarını çok
özlüyorum ve uzunca bir süre de özleyeceğim sanırım.
otuzaralıkikibindört ondörtellisekiz
Tuna Başar
Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2013. Tuna BAŞAR - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger